למה עדיין מביאים טובלרון כשחוזרים מחו"ל – אבישי עברי

X

אם נכנסת למשרד לאחרונה
וראית את הבחור הממושקף מהכספים
מחלק טובלרון במשרד,
אתה מבין לבד שהוא חזר מחו"ל.
מה שמוביל לשאלה: למה?
למה הג'ינג'י המעצבן הזה בחו"ל כל חודשיים ואתה בקושי נוסע לאילת?
במה הוא יותר טוב ממך?
ומה הם עושים שם בכלל בכספים כל היום?
משכורת יש פעם בחודש. לכל הרוחות, כמה עבודה זה יכול להיות?
אבל מעבר לזה מתעוררת גם השאלה:
מקור המנהג להביא שוקולד מחו"ל
נעוץ בעברה הסוציאליסטי העגום והלא כל כך רחוק של ישראל.
בואו ניזכר. עד לא מזמן היינו מדינה ענייה ומסוגרת
שהכלכלה שלה מנוהלת ישירות ע"י הממשלה
כמו במדינות מסך הברזל.
נכון שגם היום המדינה קובעת להרבה חקלאים
מה לייצר, כמה לייצר ובאיזה מחיר למכור את התוצרת,
אבל פעם היה אפילו עוד יותר גרוע.
פעם המדינה אסרה על טיסות שכר כדי שלא תהיה תחרות לאל-על
ולאזרח ישראלי היה אסור להחזיק מטבע זר.
הדבר אפילו גרר סיום פתאומי לכהונה מבטיחה של ראש ממשלה.
לא. לא זה.
כן. זה .
טיסות לחו"ל היו מצרך מותרות לעשירים ולמקורבים בלבד.
ובמקביל, רק מעט מאוד מותגים בינלאומיים נמכרו כאן.
קלווין קליין, זארה ומקדונלדס
לא נמכרו כאן עד שנות התשעים.
וכמוהם מותגים רבים של ממתקים ושוקולדים.
כך שטיסה לחו"ל היתה מאורע שאנשים רצו לחגוג
בעזרת מוצרי צריכה שניתן להשיג רק בחו"ל.
אבל למה דווקא טובלרון מכל השוקולדים?
זה כבר לא עניין ישראלי בכלל.
טובלרון ידוע בכל העולם כממתק של שדות תעופה.
הוא אפילו מעוצב בצורה מעצבנת ונטולת היגיון ברור, בדיוק כמו שדה תעופה.
למעשה אחרי מוצרי טבק ואלכוהול
טובלרון הוא המוצר הנמכר ביותר בחנויות דיוטי פרי ברחבי העולם.
בשנות התשעים הוא אפילו גרם להתפטרותה של המועמדת המובילה לראשות הממשלה בשבדיה
לאחר שהתברר כי השתמשה בחשבון ההוצאות הממשלתי שלה
לקניית טובלרון בשדה תעופה.
יש גם תיאוריות קונספירציה על כך
שהצפיפות הגבוהה של השוקולד בטובלרון
הופכת אותו לקל יותר לזיהוי ע"י מכ"ם
וזאת הסיבה שמוכרים אותו דווקא בשדות תעופה.
אבל באופן ריאלי נראה שמדובר פשוט
בשיווק ובמיתוג מוצלח של חברה ותיקה.
ומכיוון שניתן לקנות היום טובלרון בכל חנות
וטיסות לחו"ל הן כבר לא כזה עניין
ושום כמות של שוקולד לא תעזור לג'ינג'י מהכספים,
חייבים לשאול: טובלרון מהדיוטי, למה זה עדיין קיים?
אם נכנסת למשרד לאחרונה
וראית את הבחור הממושקף מהכספים
מחלק טובלרון במשרד,
אתה מבין לבד שהוא חזר מחו"ל.
מה שמוביל לשאלה: למה?
למה הג'ינג'י המעצבן הזה בחו"ל כל חודשיים ואתה בקושי נוסע לאילת?
במה הוא יותר טוב ממך?
ומה הם עושים שם בכלל בכספים כל היום?
משכורת יש פעם בחודש. לכל הרוחות, כמה עבודה זה יכול להיות?
אבל מעבר לזה מתעוררת גם השאלה:
מקור המנהג להביא שוקולד מחו"ל
נעוץ בעברה הסוציאליסטי העגום והלא כל כך רחוק של ישראל.
בואו ניזכר. עד לא מזמן היינו מדינה ענייה ומסוגרת
שהכלכלה שלה מנוהלת ישירות ע"י הממשלה
כמו במדינות מסך הברזל.
נכון שגם היום המדינה קובעת להרבה חקלאים
מה לייצר, כמה לייצר ובאיזה מחיר למכור את התוצרת,
אבל פעם היה אפילו עוד יותר גרוע.
פעם המדינה אסרה על טיסות שכר כדי שלא תהיה תחרות לאל-על
ולאזרח ישראלי היה אסור להחזיק מטבע זר.
הדבר אפילו גרר סיום פתאומי לכהונה מבטיחה של ראש ממשלה.
לא. לא זה.
כן. זה .
טיסות לחו"ל היו מצרך מותרות לעשירים ולמקורבים בלבד.
ובמקביל, רק מעט מאוד מותגים בינלאומיים נמכרו כאן.
קלווין קליין, זארה ומקדונלדס
לא נמכרו כאן עד שנות התשעים.
וכמוהם מותגים רבים של ממתקים ושוקולדים.
כך שטיסה לחו"ל הייתה מאורע שאנשים רצו לחגוג
בעזרת מוצרי צריכה שניתן להשיג רק בחו"ל.
אבל למה דווקא טובלרון מכל השוקולדים?
זה כבר לא עניין ישראלי בכלל.
טובלרון ידוע בכל העולם כממתק של שדות תעופה.
הוא אפילו מעוצב בצורה מעצבנת ונטולת היגיון ברור, בדיוק כמו שדה תעופה.
למעשה אחרי מוצרי טבק ואלכוהול
טובלרון הוא המוצר הנמכר ביותר בחנויות דיוטי פרי ברחבי העולם.
בשנות התשעים הוא אפילו גרם להתפטרותה של המועמדת המובילה לראשות הממשלה בשוודיה
לאחר שהתברר כי השתמשה בחשבון ההוצאות הממשלתי שלה
לקניית טובלרון בשדה תעופה.
יש גם תיאוריות קונספירציה על כך
שהצפיפות הגבוהה של השוקולד בטובלרון
הופכת אותו לקל יותר לזיהוי ע"י מכ"ם
וזאת הסיבה שמוכרים אותו דווקא בשדות תעופה.
אבל באופן ריאלי נראה שמדובר פשוט
בשיווק ובמיתוג מוצלח של חברה ותיקה.
ומכיוון שניתן לקנות היום טובלרון בכל חנות
וטיסות לחו"ל הן כבר לא כזה עניין
ושום כמות של שוקולד לא תעזור לג'ינג'י מהכספים,
חייבים לשאול: טובלרון מהדיוטי, למה זה עדיין קיים?
0
    לחץ "אנטר" לפרסום
אבישי עברי
טיולים
למה זה עדיין קיים
ממתקים